Inkompetenta läkare

Jag skulle vilja säga att vi har ganska inkompetenta läkare här där jag bor.
Tror aldrig att något riktigt funkat som det ska här i mullsjö.

När jag var liten så lekte jag och 3 kompisar i en buske i skolan och där var det en glasbit som jag skar upp mitt knä på.
Det blev att åka direkt till mullsjös vårdcentral och sy, det är nog bland det smärtsammaste jag gjort i hela mitt liv.
Det är ca 7 år sen och jag mins smärtan än idag.
Först bedövningsspruta och just bedövningssprutor gör otroligt ont och då förväntar man sig att faktiskt bli ordentligt bedövad, men det blev jag inte utan jag kände precis allt och det tycker inte jag är okej.

Idag var jag hos en läkare på ett annat ställe i mullsjö, stället hette typ familjeläkarna.
Jag gick dit för mina sömnproblem det enda han kunde göra var att prata med någon som skulle kunna ge mig akupunktur samt råda mig till att börja idrotta.
Är läkare i dagens samhälle verkligen så slöa och maktlösa, vem ska man vända sig till om man har problem om inte en läkare?
Jag är dessutom livrädd för nålar så jag kände inte att han skulle behöva ta blodprov på mig när han ändå sa att han inte kunde göra något, ska jag behöva utsätta mig för något som jag verkligen är livrädd för när han redan innan har sagt att han inte kan göra något?
Jag menar inte att försvåra hans arbete, men när han klart och tydligt säger att han inte kan hjälpa mig så känns det faktiskt som om det är skit samma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0