Känslor, Hat, Brott

Jag har lyckats träffa en tjej som verkligen går mig på nerverna.
Hur bra humör jag än kommer till skolan med så lyckas hon förstöra det på nolltid genom dumma kommentarer eller blickar.
Jag brukar vara en snäll och fredlig person, men även jag har mina gränser.
Idag hade jag en otrolig lust att slå henne, men det skulle inte lösa något.
Och tro det eller ej men i detta incompetenta land kallat sverige är det olagligt att slå folk.

I sverige har vi nog egentligen för låga strafftider och för luddiga lagar.
Många människor som begår brott kommer undan med det, jag har själv vart vittne till en misshandel där gärningsmannen aldrig återfanns.
Det springer alltför många mäniskor kapabla till att göra skada ute i sammhället för att jag sdka kunna känna mig trygg.
Men det som skrämmer mig mest är att man kan misshandla någon brutalt och antingen komma ut snabbt eller bara behöva böta.
Strafftiden för våldtäckt är enligt min åsikt förkort, man borde få minst lika lång tid för våldtäckt som för mord.
Det är ju faktiskt en människas liv man förstör.

Jag tror att mindre brott skulle begås i sverige om vi lärde oss att repektera våra med människor.
Om vi varje dag skulle vistas i en lugn och trevlig miljö där man kan känna sig trygg, tror jag inte att lika mycket brott skulle begås.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0